Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
آموزش

6 چیزی که دلیل سرعت پایین اینترنت شما ‌می‌توانند باشند

زمان مطالعه: 4 دقیقه

اهمیتی که اینترنت در تمام بخش‌های زندگی امروزی ما دارد، انکارناپذیر است. به همین دلیل سرعت اینترنت پایین و ضعیف، منجر به خستگی ذهنی و عقب ماندن کارها می‌شود. اگر شما هم از این مسئله رنج می‌برید، بهتر است با راه‌حل‌های زیر آشنا شوید.

ارزیابی شبکه عمومی

قبل از اینکه سراغ علت‌های اصلی سرعت پایین اینترنت برویم، احتمالات اولیه دیگر را از بین می‌بریم. ابتدا باید بگوییم که برای بررسی سرعت اینترنت، به یک گوشی هوشمند یا لپتاپی که به وای‌فای متصل است، اکتفا نکنید.

چرا که استفاده از گوشی هوشمند برای سنجش سرعت وای‌فای، پاسخ دقیقی را به شما نمی‌دهد. در نتیجه پیش از آنکه وای‌فای خود را مقصر بدانید، بهتر است یک تست سرعت دقیق انجام دهید تا مشکلی با ISP یا پهنای باند وجود نداشته باشد.

تبلیغات و واقعیت درباره سرعت اینترنت

مورد بعدی که باید بدانید این است که سرعت اینترنت همواره فریبنده است. سرعتی که سخت‌افزارها و تست‌ها به شما نشان می‌دهند با آنچه که در واقعیت و عمل دریافت می‌کنید قطعاً متفاوت هستند. حتی با وجود اتصالات فیبری نیز، سرعت تبلیغ شده را دریافت نمی‌کنید.

به‌جای اینکه از خود بپرسید «آیا من از تمام ظرفیت ممکن وای‌فای به روی دستگاهم استفاده می‌کنم؟» بهتر است به پاسخ این سؤال برسید که «آیا من عملکرد متناسب با دستگاه و اتصالات مربوطه را دریافت می‌کنم؟»

به عنوان مثال شما نمی‌توانید با استفاده از سخت‌افزارهای حرفه‌ای وای‌فای و اتصالات فیبر نوری، سرعت اینترنت 5 مگابایت بر ثانیه را افزایش دهید. چرا که همواره محدودیت‌هایی برای سرعت استاندارد اینترنت وجود دارد. با اینحال راه‌حل‌های زیر سرعت پایین اینترنت شما را بهبود می‌بخشند.

1. مودم قدیمی و تأثیر آن به روی سرعت وای‌فای

مشخصاً هیچکس علاقه ندارد وسیله‌ای که کار می‌کند را با یک مدل دیگر جایگزین کند. اما باید بدانید که تجهیزات مربوط به وای‌فای و اینترنت طی سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته‌اند و مودم نیز جزو همین موارد است.

اگر همچنان از مودم ده سال پیش خود استفاده می‌کنید، بهتر است به فکر یک جایگزین تازه باشید. چرا که این سخت‌افزار قدیمی به روی سرعت دریافتی شما تأثیر می‌گذارد. به خصوص برای افرادی که از گوشی، لپ تاپ یا تلویزیون امروزی استفاده می‌کنند اما همچنان مودم قدیمی دارند، سرعت اینترنت مطلوب نخواهد بود.

2. قرارگیری مودم در جای ضعیف و قدرت سیگنال دهی

سرعت-اینترنت-پایین

تنها چیزی که از یک مودم قدیمی، بدتر خواهد بود، قرار دادن همان مودم قدیمی در یک نقطه کور است. اگر شما قصد خواندن کتاب در پذیرایی را داشته باشید، چراغ مطالعه‌تان را در اتاق خواب قرار نمی‌دهید.

در مورد وای‌فای و مودم نیز اوضاع همین‌گونه است. اگر بیشتر کارهای خود را در اتاق کار انجام می‌دهید، بهتر است مودم خود را نیز نزدیک به لپ‌تاپ یا گوشی قرار دهید. با تغییر مکان مودم، از سرعت بهتری بهره‌مند خواهید شد.

3. اتصالات تعداد بالای دستگاه و سرعت اینترنت پایین

یکی دیگر از دلایلی که به روی سرعت وای‌فای تأثیر می‌گذارد، تعداد دستگاه‌های متصل شده به مودم است. همانطور که پیش‌تر گفتیم، مودم‌های قدیمی معایب زیادی دارند. آن‌ها نمی‌توانند تعداد زیادی دستگاه را تحمل کنند.

مودم‌های امروزی و پیشرفته می‌توانند تعداد دستگاه بیشتری را با سرعتی مطلوب متصل نگه دارند. تصور کنید در خانه چندین گوشی هوشمند، چندین لپ‌تاپ، تلویزیون هوشمند، کنسول بازی و دیگر اکسسوری‌های هوشمند وجود داشته باشند.

تمامی وسیله‌هایی که به وای‌فای متصل می‌شوند، پهنای باندی را اشغال خواهند کرد. اگر مودم شما نتواند این تعداد دستگاه را تحمل کند، دچار افت سرعت خواهید شد. حتی اگر مودم جدیدی نمی‌خرید، بهتر است اتصال دستگاه‌های بلااستفاده را قطع کنید تا سرعت.تان بهتر شود.

4. سخت‌افزار و کابل‌های قدیمی

برای درک این موضوع لازم نیست اطلاعات زیادی در زمینه اینترنت داشته باشید. علاوه بر توانایی مودم و دستگاه‌های هوشمند اطراف‌تان، سیم‌ها و اتصالاتی که این موارد را بهم وصل کرده‌اند نیز به روی سرعت پایین اینترنت مؤثر هستند.

کابل‌های قدیمی و سیم‌کشی‌های ضعیف به روی سرعت وای‌فای اثر دارند. شما می‌توانید به کمک یک متخصص مربوط به شرکت وای‌فای خود یا مخابرات، سیم‌کشی خانه یا ساختمان خود را بررسی کرده و در صورت لزوم آن‌ها را جایگزین نمایید.

5. ازدحام کانال‌های Wi-Fi

زمانی که چندین دستگاه وای‌فای در یک محدوده، از یک فرکانس و کانال مشابه برای تنظیمات وای‌فای خود استفاده می‌کنند، ازدحام کانال ایجاد می‌شود. اگر همسایه شما تنظیمات مودم خود را همانند شما تنظیم کرده باشد، به روی سرعت وای‌فای شما نیز اثر می‌گذارد.

این مسئله بیشتر برای دستگاه‌های روی باند 2.4 گیگاهرتز پیش می‌آید تا دستگاه‌هایی که روی باند 5 گیگاهرتز قرار دارد. در نتیجه شما باید هنگام مستقر شدن در هر آپارتمان و محله‌ای، کانال‌های شلوغ را شناسایی کرده و تنظیمات وای‌فای خود را تغییر دهید.

سرعت-وای‌فای

6. عدم تأثیر توسعه دهنده‌ها به روی سرعت پایین اینترنت

اگر شما با وای‌فای خود مشکلاتی مانند سرعت پایین داشته باشید، احتمالاً به فکر خرید و نصب توسعه دهنده‌های Wi-Fi افتاده‌اید. برخلاف محبوبیتی که این توسعه دهنده‌ها دارند، در زمینه عملکرد ضعیف هستند.

درحالیکه توسعه دهنده‌ها مطمئناً می‌توانند دسترسی شما به شبکه را در صورت استقرار مناسب افزایش دهند، می‌توانند ازدحام شبکه، تأخیر و کاهش سرعت زیادی را نیز ایجاد کنند. برای اطمینان از عدم ایجاد اختلال توسعه دهنده، آن‌ها را از برق بکشید و سپس سرعت اینترنت خود را بررسی نمایید.

چنانچه سرعت شما بهبود یافت، دو مشکل اصلی با توسعه دهنده‌ها وجود دارد: نصب آن‌ها به‌طرز درستی انجام نشده و یا پوشش اضافی که توسط این وسیله یا وسایل دیگر ایجاد شده به روی مودم شما فشار زیادی وارد می‌کند.

امیدواریم این مطلب سرعت پایین اینترنت و Wi-Fi شما را افزایش داده باشد.

منبع
howtogeek.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا